Rozkład dnia

6:00 – 8:45 - Schodzenie się dzieci

  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę,
  • zestaw ćwiczeń porannych,
  • wybór dyżurnych (w każdy poniedziałek) w sali i jadalni.

8:45 – 9:15 - Śniadanie

  • czynności porządkowe,
  • przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe,
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku,
  • kulturalne zachowanie się przy stole
  • mycie zębów

9:15 – 10:30

  • Realizacja zadań edukacyjnych. Zajęcia w sali lub na powietrzu, prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup.

10:30 – 11:30 - Zabawa

  • zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym (z niewielkim udziałem nauczyciela), przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie, rozwiązywanie konfliktów,
  • przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu zgromadzonego w ogrodzie (hulajnogi, rowerki, karuzele, zjeżdżalnie i inne),
  • zabawy ruchowe,
  • spacery i wycieczki.

11:30 – 12:30 - Obiad

  • czynności porządkowe i higieniczne,
  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
  • zachęcanie do smakowania wszystkich potraw.

12:30 – 14:40 - Relaksacja, zabawa, (dzieci 3 - letnie leżakowanie)

  • odpoczynek poobiedni,
  • słuchanie bajek, zabawy relaksacyjne, słuchanie muzyki,
  • zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
  • zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno- techniczne,
  • zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w ogrodzie przedszkolnym,
  • praca indywidualna z dzieckiem.

14:40 – 15:00 - Podwieczorek

  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,

15:00 – 17:00 - Zabawa. Rozchodzenie się dzieci

  • praca wyrównawcza z zespołem dzieci lub indywidualna,
  • zabawy ruchowe, dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę,
  • zabawy dowolne podejmowane  z inicjatywy dzieci,
  • prace porządkowe,
  • zajęcia dodatkowe.